Listing 1 - 10 of 333 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Philosophical anthropology --- Filosofie --- onderwijs --- didactiek --- didactiek. --- Onderwijs --- Didactiek.
Choose an application
De Nederlandse Vereniging tot Ontwikkeling van het Reken-Wiskunde Onderwijs (NVORWO) heeft het initiatief genomen om het onderwerp ernstige rekenwiskunde-problemen en dyscalculie op de onderwijsagenda te zetten en stappen te ondernemen om te komen tot landelijke eenduidigheid. In 2011 verscheen het landelijk protocol voor leerlingen van 4 tot 12 jaar met (Ernstige) RekenWiskunde-problemen en Dyscalculie (Protocol ERWD1). Dit richt zich op het basisonderwijs, het speciaal basisonderwijs en het speciaal onderwijs. Het ministerie van OCW heeft in 2010 NVORWO de opdracht verstrekt het Protocol voor het middelbaar beroepsonderwijs te ontwikkelen (Protocol ERWD3). Dit protocol is van groot belang nu centrale rekenexamens 2F en 3F in het mbo ingevoerd gaan worden. Rekenen staat duidelijk op de kaart. Het onderwijs zal alle zeilen moeten bijzetten om ook de rekenzwakke student en de student met ernstige rekenproblemen tot het gewenste referentieniveau te brengen. Het doel van rekenonderwijs is functionele gecijferdheid, afgestemd op de mogelijkheden van iedere individuele student. Dat reikt verder dan het behalen van een rekenexamen. Het gaat daarbij om adequaat handelen in functionele, dagelijkse situaties. Het Protocol ERWD3 geeft aanwijzingen om dit doel te bereiken, met name wanneer de rekenontwikkeling van een student niet optimaal verloopt. Het Protocol ERWD3 beoogt een leidraad te zijn voor het ontwikkelen van rekenbeleid en het geven van goed rekenonderwijs. Goed rekenonderwijs staat of valt met de professionaliteit van docenten en leidt tot begeleiding van studenten die aansluit bij hun onderwijsbehoeften. Dit protocol is geschreven voor allen die zich, direct of indirect, bezighouden met het rekenonderwijs in en om de mbo-instellingen. Tegelijk met dit boek verschijnt ook het Protocol voor het voortgezet onderwijs en het voortgezet speciaal onderwijs.
Choose an application
Choose an application
Teaching --- didactiek --- onderwijspraktijk --- onderwijsstrategieën
Choose an application
PAV --- Secundair onderwijs --- Didactiek
Choose an application
Aardrijkskunde --- Didactiek --- België
Choose an application
Choose an application
Van september 2009 tot eind 2011 werkte Lessius Mechelen samen met twee partnerscholen van de Associatie K.U.Leuven aan het onderwijsontwikkelingsproject (OOF- Onderwijs Ontwikkeling Fonds) Practice Enterprise. Practice Enterpise is een nieuw pedagogisch concept voor professionele bacheloropleidingen waarbij studenten in een stabiele leer- en werkomgeving binnen de onderwijsinstelling deelnemen aan een authentieke of gesimuleerde real-life beroepscontext. De resultaten van het project zijn nu gebundeld in een inspirerend draaiboek waarin concrete aanbevelingen worden gedaan hoe opleidingen aan de slag kunnen gaan met de implementatie van een eigen Practice Enterprise.Bron : http://www.competento.be
Praktijk --- Onderwijs --- Onderwijsmethode --- Didactiek
Choose an application
Onderwijs --- Didactiek --- Taal --- Taalgebruik
Choose an application
Dit praktijkboek helpt basisscholen deze ambitie waar te maken. De uitgave laat op een heldere en toegankelijke manier zien hoe de effectieve rekenles er in de dagelijkse onderwijspraktijk uit ziet. Een greep uit de onderwerpen: de juiste doelen stellen, effectieve instructie, differentiatie, monitoring, een passend aanbod. Ook actuele ontwikkelingen als handelingsgericht werken, de referentieniveaus en het ERWD-protocol komen aan de orde.
Rekenen --- Basisonderwijs. --- 475.4 --- basisonderwijs --- didactiek --- wiskunde --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Wiskunde --- Didactiek (Vakdidactiek) --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Didactiek
Listing 1 - 10 of 333 | << page >> |
Sort by
|