Listing 1 - 10 of 333 << page
of 34
>>
Sort by

Book
Het filosofisch café in acht vragen
Authors: ---
ISBN: 9789085750444 Year: 2012 Publisher: Antwerpen Cyclus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Protocol Ernstige RekenWiskunde-problemen en dyscalculie : mbo
Authors: --- ---
ISBN: 9789023249733 Year: 2012 Publisher: Assen Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Nederlandse Vereniging tot Ontwikkeling van het Reken-Wiskunde Onderwijs (NVORWO) heeft het initiatief genomen om het onderwerp ernstige rekenwiskunde-problemen en dyscalculie op de onderwijsagenda te zetten en stappen te ondernemen om te komen tot landelijke eenduidigheid. In 2011 verscheen het landelijk protocol voor leerlingen van 4 tot 12 jaar met (Ernstige) RekenWiskunde-problemen en Dyscalculie (Protocol ERWD1). Dit richt zich op het basisonderwijs, het speciaal basisonderwijs en het speciaal onderwijs. Het ministerie van OCW heeft in 2010 NVORWO de opdracht verstrekt het Protocol voor het middelbaar beroepsonderwijs te ontwikkelen (Protocol ERWD3). Dit protocol is van groot belang nu centrale rekenexamens 2F en 3F in het mbo ingevoerd gaan worden. Rekenen staat duidelijk op de kaart. Het onderwijs zal alle zeilen moeten bijzetten om ook de rekenzwakke student en de student met ernstige rekenproblemen tot het gewenste referentieniveau te brengen. Het doel van rekenonderwijs is functionele gecijferdheid, afgestemd op de mogelijkheden van iedere individuele student. Dat reikt verder dan het behalen van een rekenexamen. Het gaat daarbij om adequaat handelen in functionele, dagelijkse situaties. Het Protocol ERWD3 geeft aanwijzingen om dit doel te bereiken, met name wanneer de rekenontwikkeling van een student niet optimaal verloopt. Het Protocol ERWD3 beoogt een leidraad te zijn voor het ontwikkelen van rekenbeleid en het geven van goed rekenonderwijs. Goed rekenonderwijs staat of valt met de professionaliteit van docenten en leidt tot begeleiding van studenten die aansluit bij hun onderwijsbehoeften. Dit protocol is geschreven voor allen die zich, direct of indirect, bezighouden met het rekenonderwijs in en om de mbo-instellingen. Tegelijk met dit boek verschijnt ook het Protocol voor het voortgezet onderwijs en het voortgezet speciaal onderwijs.


Book
Zicht op techniek : pedagogisch cahier
Authors: --- ---
Year: 2012 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leraren leren samen : werken aan beter onderwijs in een professionele leergemeenschap
Authors: --- --- ---
Year: 2012 Publisher: Vlissingen Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Expeditie PAV : project algemene vakken in theorie en praktijk : cd-rom
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789054879954 Year: 2012 Publisher: Brussel ASP (Academic and Scientific Publishers nv)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

PAV --- Secundair onderwijs --- Didactiek


Book
De aardrijkskunde : jaarboek 2012
Author:
Year: 2012 Publisher: Kapellen Vereniging Leraars Aardrijkskunde

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Aardrijkskunde --- Didactiek --- België


Book
101 vuistregels : onderwijs al voorbereiding op het onverwachte
Author:
ISBN: 9789491378027 Year: 2012 Publisher: Heeze Expertise HO

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
In theorie is de praktijk de beste leerschool : practice enterprise - inspiratiegids
Authors: ---
Year: 2012 Publisher: Leuven Onderwijsontwikkelingsfonds KU Leuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Van september 2009 tot eind 2011 werkte Lessius Mechelen samen met twee partnerscholen van de Associatie K.U.Leuven aan het onderwijsontwikkelingsproject (OOF- Onderwijs Ontwikkeling Fonds) Practice Enterprise. Practice Enterpise is een nieuw pedagogisch concept voor professionele bacheloropleidingen waarbij studenten in een stabiele leer- en werkomgeving binnen de onderwijsinstelling deelnemen aan een authentieke of gesimuleerde real-life beroepscontext. De resultaten van het project zijn nu gebundeld in een inspirerend draaiboek waarin concrete aanbevelingen worden gedaan hoe opleidingen aan de slag kunnen gaan met de implementatie van een eigen Practice Enterprise.Bron : http://www.competento.be


Object
Taal : ontwikkelend lesgeven, hoe doe je dat ? : over taalbeleid in de klaspraktijk
Year: 2012 Publisher: Gent Arteveldehogeschool

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Onderwijs --- Didactiek --- Taal --- Taalgebruik


Book
Resultaat met rekenen : handvatten voor een goede rekenles
Authors: --- ---
ISBN: 9789065086471 Year: 2012 Publisher: CPS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit praktijkboek helpt basisscholen deze ambitie waar te maken. De uitgave laat op een heldere en toegankelijke manier zien hoe de effectieve rekenles er in de dagelijkse onderwijspraktijk uit ziet. Een greep uit de onderwerpen: de juiste doelen stellen, effectieve instructie, differentiatie, monitoring, een passend aanbod. Ook actuele ontwikkelingen als handelingsgericht werken, de referentieniveaus en het ERWD-protocol komen aan de orde.

Listing 1 - 10 of 333 << page
of 34
>>
Sort by